[WIPz] Skyrim Script Extender (SKSE64)
3月中にベータテストを予定していると告知されていた、スカイリムSE用のスクリプト拡張アドオン『SKSE64』の進捗状況について、開発メンバーであるイアン氏(ianpatt)が、良い知らせができないことを謝罪するメッセージをNexusmodsのフォーラムに投稿しています。
"Sorry, this isn't intended to be an April Fools joke or something like that.
I don't really have any good news. A large amount of the core code (papyrus support, scaleform support, etc) is ready, but the layout of most of the game data classes still needs to be verified as unchanged from the 32-bit version.
I haven't had any time to work on this for the past few months due to work, and I assume the same is true for Stephen. Making time estimates for full-time professional engineering projects is very hard, and this is far from that.
Again, sorry for getting people's hopes up."
I don't really have any good news. A large amount of the core code (papyrus support, scaleform support, etc) is ready, but the layout of most of the game data classes still needs to be verified as unchanged from the 32-bit version.
I haven't had any time to work on this for the past few months due to work, and I assume the same is true for Stephen. Making time estimates for full-time professional engineering projects is very hard, and this is far from that.
Again, sorry for getting people's hopes up."
Google翻訳
"申し訳ありませんが、これはエイプリルフールの冗談かそのようなものではありません。
私には本当に良い知らせがありません。 大量のコアコード(パピルスサポート、スケールフォームサポートなど)が用意されていますが、大部分のゲームデータクラスのレイアウトは、32ビットバージョンと変わらないものとして検証する必要があります。
私は仕事のためにこの数ヶ月間これを作業する時間がなかったし、スティーブンにとっても同じことが当てはまると思う。 フルタイムのプロフェッショナルエンジニアリングプロジェクトの時間見積もりを作成することは非常に難しく、これはそれほど難しいことです。
再び、人々の希望を得ることを申し訳なく思う。"
同様に開発メンバーであるスティーブン氏(behippo)も時間がとれず、あまり開発が進んでいないようにも見えます。
しかし知らせがあったこと、開発が止まっていないことなどから、Reddit では悪い知らせとは思えないといった多くの応援メッセージが寄せられていました。
SKSEは寄付を受け付けない、情熱によって続けられているプロジェクトです(と言われています)